sukinakoto note

好きなことノート~アメリカ生活編~

ジム

久しぶりにジムに行きました。

今年初です。

メンタリストDAIGOさん曰く、

その日の20分で人生が変わるそうです。

20分。

何をするかというと、、、

運動です。

やはり!!私も、実感しています。

少しでも運動をした日は、体も心も気持ちが良いのです。

激しい運動をする必要はありません。

軽い散歩〜ウォーキングや、ジョギング、自分ができる範囲の運動で良いのです。

運動は、脳に良い刺激を与えるのです。

そして、気持ちも前向きになります。

その日1日、充実した時間を過ごすことができます。

 

私は年末年始に蓄えた贅肉を取るべく、ヨガとZUMBAの二本立てに挑みました。案外、疲れませんでした。

ヨガは、久しぶりにやったのですが、やはり私に合っている気がします。ZUMBAは全然踊れてませんが、音楽に乗って楽しく踊る場なので気にしません。

明日は、筋肉痛かもしれないな。

 

English ver.

I went to the gym after long time.

This is first time on this year.

Mentalist Daigo said,

Life is changed by 20minites.

20minites.

What can Ido..

That’s a exercise.

Of course! I feel like that.

I feel so comfortable with little bit exercise.

No need hard exercise.

You can do everything like a walking,jogging,etc

Exercise is good for your brain.

And then you are so positive.

You have a great time all the day.

I charenged two exercise Yoga and Zumba for take my fat off.

Unexpectedly,I wasn't tired.

I took a Yoga after long time,after all,I feel right for me.

I don't mind that I couldn't dance Zumba.It's important for me" just enjoy"

I think that I have a muscle pain tommorow.